اجاره خودرو های ایرانی و خارجی

مشتری ها به دلایل مختلفی اقدام به اجاره یا کرایه خودرو می کنند.

اجاره خودرو های ایرانی و خارجی

مشتری ها به دلایل مختلفی اقدام به اجاره یا کرایه خودرو می کنند.

تنها تفاوتی که بین اجاره خودرو و اجاره ماشین از آژانس ها وجود دارد در چگونگی در اختیار داشتن ماشین اجاره شده است. معمولا آژانس ها، خودرو را با راننده در اختیار درخواست کننده می گذارند اما شرکت های اجاره خودرو هم با راننده و هم بدون راننده اقدام به اجاره خودرو می کنند.

  • ۰
  • ۰

اگر شما مسافر یا مهمان خارج از کشور دارید می تواند او را با  کرایه خودرو  لوکس و ماشین های لوکس و تشریفاتی در سطح شهر و کشور استقبال و یا بدرقه و یا اینکه به گردش ببرید. شما برای کارهای اداری و شرکتی و قرارهای کاری نیز می توانید از این ماشین های تشریفاتی استفاده کنید تا کلاس کاری تان بالا برود.اگر شما مسافر یا مهمان خارج از کشور دارید می تواند او را با  کرایه خودروهای لوکس و ماشین های لوکس و تشریفاتی در سطح شهر و کشور استقبال و یا بدرقه و یا اینکه به گردش ببرید. شما برای کارهای اداری و شرکتی و قرارهای کاری نیز می توانید از این ماشین های تشریفاتی استفاده کنید تا کلاس کاری تان بالا برود.


 


 

بازار خودروهای اجاره ای:
در شرایط اقتصادی امروز شاهد اتفاقاتی هستیم که شاید برای همه ما عجیب به نظر برسد. ولی در دنیای جوانان این اتفاق‌ها نه تنها عجیب نیست بلکه به‌عنوان یک ضرورت عنوان می‌شود.

وقتی در شرایط اقتصادی امروز خودرو آنقدر گران می‌شود که قدرت خرید مردم دیگر حریف آن نیست، بازاری به نام «خودروهای اجاره‌ای» رونق می‌گیرد. به گفته متصدیان اجاره خودرو، این روزها اجاره خودرو برای مردم بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر از خرید آن است. از وقتی خودرو گران شد استقبال مردم از خودروهای اجاره‌ای هم بیشتر شده است. اجاره خودرو چیز عجیب و غریب یا تازه‌ای نیست. تا پیش از این نیز هر روزنامه‌ای را باز می‌کردی در بخش اجاره آن، اجاره انواع خودروی خارجی به چشم می‌خورد که هرکس به دلیلی به اجاره آن اقدام می‌کرد.

برخی مسافرانی بودند که در مدت اقامتشان در ایران یا تهران خودرو اجاره می‌کردند یا زوج‌های جوان با هدف تزئین برای ماشین عروس یا مراسم‌های خاص از این خودروها استفاده می‌کردند. اما با تغییر شرایط جوانان امروزی از روی چشم و هم‌چشمی و برای اینکه در دور دور کردن‌های خیابان‌های بالاشهر بتوانند از دوستانشان که البته در این مورد رقیب به شمار می‌آیند، سبقت بگیرند این خودروها را اجاره می‌کنند.

 

اجاره خودروهای لوکس
این روزها با وجود بسیاری از موسسات برای کرایه خودرو لوکس و مدل روز در دنیا، برخی از افراد ترجیح می‌دهند برای استفاده از خودروی مورد علاقه خود آنها را اجاره کنند. حتی برخی از ارگان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی نیز، برای ورود مهمانان و سران خارجی به کشور یا برای استفاده مسوولان در داخل کشور، اقدام به اجاره خودروهای لوکس جهت تشریفات می‌کنند. با عرضه خودروهای تشریفاتی در مدل‌های مختلف، همه می‌توانند خودروی دلخواه و متفاوتی را بسته به مقداری که هزینه می‌کنند، در اختیار داشته باشد.

به گفته برخی کارشناسان در این موسسات، خودروهایی که در حال حاضر، برای تشریفات اجاره گرفته می‌شوند، اکثراً خودروهایی از قبیل بنز در کلاس‌های مختلف، تویوتا لندکروز، تویوتا پرادو و تویوتا کمری هستند.

یکی از فعالان بازار خودرو می‌گوید:همه چیز بستگی به مراسمی دارد که برگزار می‌شود و میزان هزینه آن مراسم. اما اکثراً ارگان‌ها برای مراسمات اجلاس، ورود وزیران و سفیران خارجی، خودروهای بنز کلاس S و E را ترجیح می‌دهند.

 

همچنین طبق گزارش‌های در سایت‌های آنلاین،  در گذشته نیز، برای تشریفات از خودروهایی نظیر بنز (بنزهای ضدگلوله)، ماکسیما، مورانو، مگان، تیانا، ماکسیما و زانتیا نیز استفاده شده که بعد از اتمام اجلاس سران برخی از آنها به مزایده گزاشته شده است یا به ارگان‌های دولتی که نیاز داشته‌اند، فروخته شده است.

 

به گزارش اقتصادنیوز، با این حال، گاهی ارگان‌های دولتی برای استفاده از خودروی مورد نیاز، اقدام به خرید آن می‌کنند. گویا گاهی این خودروها را اجاره می‌کنند و در صورت نبود در کشور، از کشورهای همسایه اجاره می‌گیرند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده باشند.

 

این روزها بازار خودروهای اجاره‌ای گرم است و مشتریان خاص خود را دارد. به‌عنوان مثال جوانان که برای رقابت باهم، ملاکشان ماشین‌های آنچنانی و لوکس امروزی است به ما مراجعه می‌کنند و متقاضی اجاره ماشین‌های لوکس هستند. البته بیشتر این افراد برای چند روز این ماشین‌ها را اجاره می‌کنند ولی مشتریانی نیز داریم که تقاضای اجاره یک ماهه و حتی یک ساله این خوروها را دارند.

 

دکتر مجید ابهری ، مدرس دانشگاه
 

ساده زیستی یا اشرافی‌گری یا همان گرایش به تجمل گرایی ارتباط مستقیمی با شیوه زندگی افراد و طرز تفکر آنها دارد. این روزها دیده می‌شود که میل به اشرافی‌گری و داشتن زندگی اشرافی هر روز بیشتر می‌شود. اشراف زدگی رفتاری است که غیر از تحمیل هزینه سنگین بر فرد، جامعه را نیز در مسیر وابستگی اقتصادی و فرهنگی قرار می‌دهد. خرید خانه‌های آنچنانی و ماشین‌های گرانقیمت، مسافرت‌ها، خرید لوازم لوکس خانه و… نمودهای دیگری از تجمل‌گرایی هستند و باید اذعان کرد که قبح تجمل‌گرایی در جامعه شکسته است.

 

 

شرایط کرایه خودرو لوکس و تشریفاتی
مدل‌های گران‌قیمت اجاره ساعتی آنها به صرفه‌تر است. با این حال اجاره هفتگی، ماهیانه و حتی بلندمدت هم امکان‌ دارد؛ اجاره هفتگی معمولا ۱۰ الی ۱۵درصد و اجاره ماهیانه نیز حدود ۳۰ تا ۳۵درصد تخفیف می‌خورند. اگر برای نشستن پشت فرمان خودرویی که تابه‌حال تجربه‌اش را نداشته‌اید کمی استرس و شک و تردید دارید، بازهم جای نگرانی نیست چراکه می‌توان اکثر خودروها را با راننده اجاره کرد که در این‌صورت حدود ۱۰ تا ۲۰درصد (بسته به نوع خودرو) به قیمت اجاره افزوده می‌شود؛ بزرگ‌ترین مزیت خودروهای با راننده وقتی است که پای تشریفات، ترانسفر فرودگاه، سرویس‌های VIP و نهایتا مراسم‌های عروسی درمیان باشد. بعد از امضای قرارداد نوبت به پرداخت هزینه اجاره می‌شود که اکثر شرکت‌ها آن‌را همان ابتدای کار و قبل از تحویل خودرو به مشتری وصول می‌کنند. حالا نوبت به ضمانت‌نامه‌ها می‌رسد؛ اول تحویل دادن یک مدرک شناسایی معتبر (شناسنامه، کارت ملی) و دوم گرو گذاشتن چک یا پول نقد یا سند ملکی در قبال ارزش قیمتی خودرو. همچنین برخی شرکت‌ها علاوه‌بر اینها، چک ثانویه‌ای را هم از مشتریان می‌گیرند که صرفا برای مطمئن‌شدن از نبود جریمه‌های‌ احتمالی (یا تصادف خودرو) در مدت زمان کرایه بوده و در صورت نبود مشکل، با سایر مدارک به مشتری برگردانده می‌شود.

در اجاره روزانه، تقریبا همه خودروها محدودیت مسافت ۲۰۰کیلومتری دارند و اگر کارکردی بیش از این مقدار داشتید به ازای هر کیلومتر باید مبلغ اضافه‌ای که در ضمن قرارداد نوشته شده را بپردازید. همچنین عرف بر این است که در اجاره روزانه، مشتریان یکی دوساعت قبل از اتمام زمان اجاره، خودرو را تحویل شرکت داده و باک بنزین را هم به همان مقدار موقع تحویل، پُر می‌کنند. بعد از تحویل خودرو احتمالا مدارک‌تان را مابین ۲ روز تا یک هفته کاری (بسته به نوع خودرو) پس می‌گیرید که یک روال طبیعی است.

 

مازراتی کواتروپورته
بنا به آماری از مجله عصر خودرو رکورد گران‌ترین اجاره‌ای ایران تا تابستان امسال در اختیار مازراتی کواتروپورته بود که نخستین‌بار چند موسسه توریستی در تهران روزانه آن‌را حدود ۱۴میلیون تومان (فقط با راننده) اجاره ‌می‌دادند اما ظاهرا دردسرها و حاشیه‌های این خودرو آنقدر زیاد بوده که این روزها دیگر نامی از این لوکس ایتالیایی در لیست اجاره‌‌ها دیده نمی‌شود. در غیاب کواتروپورته حالا رکورد قیمت در دست برادرانش قرار دارد؛ یعنی گرن‌توریزمو و گرن کابریو که ساعتی ۴۰۰ تا ۷۰۰هزار تومان اجاره می‌شوند.

بعد از مازراتی‌ها این خانواده پورشه هستند که در صدر جدول گران‌ترین‌ها ایستاده‌اند علی الخصوص مدل پانامرای توربو و پانامرای ۴S که اجاره روزانه آنها به ترتیب از ۴.۵میلیون و ۳.۵میلیون تومان به بالاست؛ همچنین باکستر ۲.۵میلیون، کاین ۶سیلندر ۱.۴میلیون و مدل ۸سیلندرش ۲میلیون تومان قیمت دارند. در این بازه قیمتی حرف اول را مرسدس و ب‌ام‌و می‌زنند. از خانواده مرسدس، S500 مدل ۲۰۰۸ را روزانه ۱.۲میلیون، E350 کوپه مدل ۲۰۱۲ با رنگ سفید را ۱.۵میلیون، SL500 مدل ۲۰۰۸ را ۸۰۰هزارتومان، E350 و CLS مدل ۲۰۰۹ و C200 مدل ۲۰۱۱ را هر سه ۶۵۰هزارتومان و در نهایت CLK کابریو و SLK کانورتیبل مدل ۲۰۰۸ را هردو ۴۵۰هزارتومان اجاره می‌دهند.

 

پانامرای توربو
درمیان محصولات ب‌ام‌و ۷۴۰i مدل ۲۰۱۲ با ۲میلیون تومان (مدل ۲۰۰۸ آن باحدود یک میلیون تومان) حرف اول را می‌زند. بعد از آن X6 شش‌سیلندر ۱.۵میلیون، ۵۳۰i مدل ۲۰۱۱ و ۶۳۰i کابریو هردو ۷۵۰هزارتومان و ۶۳۰i کوپه نیز ۵۰۰هزارتومان قیمت دارند. لکسس RX350 مدل ۲۰۱۳ و آئودی TT پلاک‌شده نیز هردو حدود ۷۰۰هزارتومان می‌ارزند.

 

اتوبوس ولوو، پرادوی ۴در ۲۰۱۰، لندکروز ۲۰۰۹، جنسیس سدان ۲۰۱۰ و نهایتا آکورد ۲۰۱۴ و IX45 همگی از ۴۵۰ تا ۵۵۰هزارتومان به‌صورت روزانه اجاره می‌شوند. اگر محدودیت مالی دارید هیچ نگران نباشید چون با هر بودجه‌ای می‌توان خودرو اجاره کرد علی‌الخصوص با کمتر از ۴۰۰هزار تومان که هزارویک انتخاب دارید. از ب‌ام‌و ۳۳۰i شروع کنیم که با ۴۰۰هزارتومان و ۵۳۰i مدل ۲۰۰۹ با ۳۰۰هزارتومان بیشترین متقاضی را دارند. اگر می‌خواهید هیوندای سوار شوید، جنسیس کوپه پیشنهاد خوبی است که مدل ۲۰۱۳ آن‌ ۳۵۰ و مدل ۲۰۱۱ آن‌ ۲۵۰هزارتومان قیمت دارد؛ همچنین اسپورتیج ۲۰۱۳ با ۳۰۰هزارتومان، وراکروز با ۲۸۰هزارتومان و

سانتافه ۲۰۱۲ را هم ۲۰۰هزارتومان اجاره می‌دهند. آزرا و سوناتای ۲۰۰۹، پاترول ۴در‌، ویتارا و رونیز همگی حدود ۱۸۰تومان می‌ارزند اما اگر به‌دنبال سوناتا YF یا گرنجور ۲۰۱۳ هستید، باید ۳۰۰هزار تومان هزینه کنید.

 

درمیان محصولات تویوتا و کیا این روزها بازار را پرادوی ۲۰۰۹ و سراتو کوپ قبضه کرده‌اند که به ترتیب ۳۰۰ و ۲۵۰هزارتومان قیمت دارند؛ اجاره روزانه لوکس‌ترین کیای بازار یعنی کادنزا هم کمتر از ۳۵۰هزارتومان نیست. با بودجه ۲۰۰هزارتومانی احتمالا کمری ۲۰۰۷ و پرشیای لیموزین ۶در‌ پیدا می‌کنید اما اگر هیچ‌کدام از مدل‌های فوق را نمی‌خواهید پس یا به فکر مزدا ۳جدید باشید که به‌راحتی با ۲۱۰هزارتومان پیدا می‌شود یا به فکر ماکسیمای ۱۷۰تومانی یا زانتیای ۱۴۰هزارتومانی باشید؛ البته باپول زانتیا می‌توان مدل‌های ۲۰۱۰ اپتیما و i30 را هم اجاره کرد.

 

خودرو بنز ۵۰۰ S از خودروهایی است که بیشترین رقم اجاره را در بازار پایتخت به خود اختصاص داده است. اگر بخواهیم به‌طور متوسط بگوییم، قیمت اجاره روزانه این خودرو یک میلیون و200 تا یک میلیون و250 هزار تومان است. این مبلغ همچنین برای اجاره ماهانه این خودرو لوکس برای یک ماه 30میلیون تومان می‌شود.

 

درباره اجاره روزانه خودرو لوکس پورشه باکستر نیز قیمتی معادل یک میلیون تومان مشخص شده است. این در حالیست که برای اجاره یک ماه این خودرو نیز مبلغ 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بنز ۲۰۰ C نیز روزانه حدود 650 هزار تومان و ماهانه 11 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

 

اگر ساکن مناطق آزاد هستید که خوش به حالتان! چون بیش از ۹۰درصد گذرموقت‌ها با هر برندی و در هر مدلی را می‌توان با کمتر از ۴۰۰هزارتومان اجاره کرد. اما اگر در منطقه آزاد نیستید، برای اجاره روزانه گذرموقت‌ها باید هزینه‌ها را ۲ یا ۳برابر کنید.

 

نکته‌ای که باید اینجا متذکر شد این است که بازار خودروهای اجاره‌ای تنها ویژه خودروهای لوکس نیست. در این بازار خودروهای وارداتی با سطح قیمتی متوسط و حتی خودروهای داخلی نیز عرضه می‌شود. اجاره روزانه خودروهایی چون جنسیس، پرادو، اسپورتیج و اپتیما به‌طور میانگین 350 تا 400 هزار تومان است.

 

این خودروها به صورت ماهانه نیز به قیمتی حدود 8 میلیون تومان اجاره داده می‌شوند. همچنین توجه شود که در خودروهای داخلی قیمت اجاره خودروها به‌طور میانگین روزانه 120 هزار تومان است. به عنوان مثال خودروهایی چون ۲۰۶، پژو پارس و سمند روزانه به قیمت حدود 120 هزار تومان اجاره داده می‌شوند. قیمت یک ماه اجاره این خودروها نیز حدود 3 میلیون تومان است.

 

البته به غیر از شرکت‌های خصوصی ، بنگاه‌‌های فروش خودرو نیز اخیرا اقدام به انجام این کار کرده‌اند. بنگاه‌های اجاره‌ دهنده خودرو به‌عنوان ودیعه از مشتریان خود یک چک به مبلغ خودروی اجاره داده شده طلب می‌کنند. همچنین به‌غیر از چک ودیعه، مبلغی نیز به صورت نقدی از مشتریان دریافت می‌شود که بسته به تعداد روزهای اجاره و به ویژه قیمت خودرو، مقدار آن
  • ۹۷/۰۲/۳۰
  • soheila ghanbarian

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی